Menete:
Hibás, hiányos termék esetén ingyenesen küldünk csereterméket telefonos illetve elektronikus levélben történő egyeztetés alapján. Amennyiben ugyanolyan terméket nem tudunk biztosítani választhatsz más, legalább annyi értékben mint az eredeti termék volt. Ilyenkor is díjmentes a cseretermék kiküldése számodra, csak a felmerülő különbséget számlázzuk ki és ezt az összeget kell kiegyenlítened a futárnál.
Lehetőség van nem hibából vagy hiányosságból eredő termékcserére is, ilyenkor az új számla elkészítésénél beszámítjuk a visszaküldendő terméket. Felhívjuk figyelmed, hogy ebben az esetben újra terhelésre kerül a kiszállítási díj.
Minden, árucsere tranzakciónál kérjük, hogy a cserélendő terméket zárt (lehetőleg kartondoboz) csomagolásba készítsd elő a futár érkezéséig. Az árucseréket kizárólag futárszolgálattal vagy személyesen üzletünkben bonyolítjuk, ilyenkor csomagpontos átvételre nincs lehetőség.
Amennyiben a megrendelt és kifizetett termék bármilyen okból nem nyeri el tetszésedet 14 napon belül lehetőséged van elállni a vásárlástól. Ekkor a vásárolt terméket a mellékelt számlával együtt kell visszaküldened részünkre a 1117 Budapest, Móricz Zsigmond körtér 14. szám alatti Játékboltba. Amint beérkezik hozzánk küldeményed utalással megtérítjük részedre a vételárat.
Ez irányú szándékodat mindig jelezd felénk írásban a webshop@formatex.hu címen.
- Termékszavatosság
1. A Vásárló a termék hibája esetén a gyártóval vagy a forgalmazóval, importőrrel (a továbbiakban együttesen: Gyártó) szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét érvényesíthet, ha a fenti kellékszavatossági jogával nem kíván élni.
2. Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
3. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a Gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
4. Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék Gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével a Vásárló e jogosultságát elveszti.
5. Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával
szemben gyakorolhatja.
6. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén A Vásárlónak
kell bizonyítania.
7. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából
ered.
8. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
9. A Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti a Vásárló.
- Jótállás
1. A Webáruház jogszabály vagy szerződés alapján jótállásra nem köteles.
- Elállás
1. A termék átvételétől számított 14 napon belül élhetünk elállási jogunkkal. Az általános szabályok szerint a határidőbe a termék átvételének, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötés napja nem számít bele.
2. Az elállási szándék szóban (telefonon vagy a Webáruház székhelyén), írásban (postai úton vagy a Webáruház székhelyén átvetett levélben) vagy e-mailben közölhető vagy jelzett egyértelmű nyilatkozattal, vagy a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet mellékletében található nyilatkozat-minta útján.
3. A Webáruház mindaddig visszatarthatja az elállással érintett termék vételárát és a szállítási költséget, amíg a fogyasztó vissza nem szolgáltatta részére a terméket, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
- Jogviták
1. A vásárló a Webáruházzal szemben vitás kérdésekben békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulhat, illetve fogyasztóvédelmi panaszt terjeszthet elő.
2. A Webáruház vonatkozásában a jogviták, panaszok intézésére hatáskörrel és illetékességgel rendelkező szervezetek:
- Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető
Testület (1016 Budapest, Krisztina krt. 99., Telefon: +36-1-488-2131, Fax:
06-1-488-2186, E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu)
- Budai Központi Kerületi Bíróság (1021 Budapest, Budakeszi út 51/B., Levelezési cím: 1525 Bp. Pf.: 223., Központi telefonszám: +36-1-391-4930)
- Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelőség (1052
Budapest, Városház u. 7., Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 144., Telefonszám:
+36-30-940-7039, E-mail: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu